GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Τεχνικά θέματα διάφορα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!! (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=1793)

riko46 28-03-2009 22:11

Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.

Έχω ψαχτεί με το θέμα των λιπαντικών αρκετά μπορώ να πω τον τελευταίο καιρό λόγο μοτοσυκλέτας BMW που διαφοροποιήται από τις άλλες μοτοσυκλέτες.

Τα full synthetic super duper λιπαντικά της κάθε εταιρίας που κοστίζουν έως και 15 Ε το λίτρο δεν είναι πάντα και τα καλύτερα για τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας μας,παρόλο που υπόσχονται λαγούς με πετραχείλια.Και καλά κάνουν και υπόσχονται,αλλά δεν αφορούν όλες τις μοτοσυκλέτες και δεν πρέπει να την «πατάμε».

Η εξήγηση είναι απλή.υπάρχουν διάφορες κατηγορίες κινητήρων που αν μη τι άλλο ο κάθε ένας από αυτούς χρειάζεται το «δικό του» λάδι.Κι όταν λεω δικό του,εννοώ το λάδι που θα τον προστατεύει απόλυτα (όσο απόλυτα μπορεί) χωρίς να το πληρώνεις χρυσό εφόσον δεν χρειάζεται.

Αν πχ έχεις μια μοτοσυκλέτα σαν το ZX12 , το Hayabusa , ή το XX δεν μπορείς να του βάλεις ενα απλό ορυκτέλαιο και να έχεις απαίτηση να σου προστατέψει τον κινητηρα.Είναι φύσην αδύνατο ενα απλό ορυκτέλαιο να σου προσφέρει την προστασία που χρειάζονται οι κινητήρες αυτών των μοτοσυκλετών με τις επιδόσεις που έχουν,.εκει αναγκαστικά πηγαίνεις στην ανώτερη ποιότητα λιπαντικών που συνήθως είναι τα συνθετικά λάδια και επιλέγεις εφόσον συμβουλευθείς και το μάνουαλ του κατασκευαστή(απαραιτητα)

Αν τώρα έχεις μια μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα μεσαίου ή μικρού κυβισμού σε καλύπτει κι ενα ημισυνθετικό λάδι ή ακόμα και ενα ορυκτέλαιο.Ολα αυτά βέβαια όπως ίιπα αφού συμβουλευθείς και το μάνουαλ της μοτοσυκλέτας που αναγράφει τους τύπους λαδιών που χρειάζεται να μπαίνουν σ αυτόν τον κινητήρα.

Οι πολλοί και διάφοροι κινητήρες είναι η αιτία που υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί τύποι λαδιών στο εμπόριο,αλλιώς τα λάδια θα ήταν σαν τα υγρά φρένων,τα οποία έχουν ΜΙΑ σύσταση ανεξάρτητα από ποια εταιρία βγαίνουν και κρατάει αυτή η σύσταση μέχρι να βγει κάποια καλύτερη.

Όταν λες DOT 4 ...είναι DOT 4 παει και τελειώσε είτε την βγάζει η Bosch είτε η ipone ειτε οποιοσδήποτε άλλος.

Ετσι θα υπήρχε ΕΝΑ είδος λαδιού και αυτό θα χρησιμοποιούσαν ολοι στις μοτοσυκλέτες τους.

Όμως δεν είναι έτσι και άρα πέρα άπο το τι λεει το μάνουαλ,πρέπει κι εμείς να ψαχτούμε λιγάκι ώστε να βρούμε ένα λάδι που θα είναι ισάξιο ή και καλύτερο από αυτό που προτείνει η κάθε εταιρία μοτοσυκλετών για το συγκεκριμένο μοντέλο της,αλλά χωρίς να υπερβάλουμε κι όλας βάζοντας όπως είπα ποιο πάνω ένα λάδι που δεν χρειάζεται να το βάλουμε,γιατί απλά δεν κερδίζουμε κάτι,αλλά ίσως ακόμα κι αυτό το καλύτερο λάδι τελικά δεν κάνει για την μοτοσυκλέτα μας!Το κύριο κριτήριο επιλογής ενός λιπαντικού από όλους μας,είναι συνήθως το ιξώδες του και η χημική του σύσταση (συνθετικό-ημισυνθετικό-ορυκτέλαιο)

Είναι σημαντικό να επιλέγεις το σωστό ιξώδες ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας διαμονής σου.Ο Νορβηγός δεν βάζει το ιδιο ιξώδες στο ΧΧ με τον Έλληνα που έχει ΧΧ παρόλο που έχουν τις ίδιες μοτοσυκλέτες!
Ο Νορβηγός σπάνια θα χρειαστεί ιξώδες μεγαλύτερο του 30 αλλά ο Έλληνας θέλει τουλάχιστον του 50 ως προς τις μέγιστες θερμοκρασίες.
Γι αυτό βλέπουμε πάνω στα μπουκάλια των λιπαντικών τα νούμερα 20-50........15 - 40 ........10- 40 κτλ

Ο πρώτος αριθμός δηλώνει εως ποιες χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να λειτουργήσει σωστά το λάδι χωρίς να παγώσει,και ο δεύτερος αριθμός δηλώνει εως ποιες υψηλές θερμοκρασίες μπορεί το λάδι να προστατεύει τον κινητήρας μας χωρίς να γίνει «νερό»
Από κει και πέρα σημαντικό ρόλο παίζουν τα διάφορα πρόσθετα που εχει το κάθε λάδι.Αυτά τα πρόσθετα στα τελευταίας γεννιάς λάδια είναι ο φώσφορος,ο ψευδάργυρος,το βόριο,το ασβέστιο και το μαγνήσιο.

Τα δυο πρώτα (ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος τα επονομαζόμενα και ως ενα στοιχείο ZDDP) είναι αντιτριβικά τα οποία προστατεύουν τα σημεία τριβής μετάλλου με μετάλλο,όπως τον κυύλινδρο με τα ελατήρια,τα έδρανα των εκκεντροφόρων,τα ρουλεμάν κα, όταν η πίεση του λαδιού ειναι μικρή και δεν μπορεί να δημιουργήσει αυτό το φιλμ λαδιού πάνω σ αυτές τις επιφάνειες που χρειάζεται.Αυτά τα δυο χημικά στοιχεία τα συναντούμε στα λάδια με ΑPI μεταγεννέστερο του SG.

Tο API (Αmerican Petroleum Institute) είναι ένας δεύτερος κωδικός πάνω στις συσκευασίες των λιπαντικών που συνήθως βρίσκεται στο πίσω μέρος και δηλώνει ποια πρόσθετα περιέχει και σε τι ποσότητα,αλλά θα τα πούμε ποιο κάτω γι αυτά.
Συνεχίζοντας για τα πρόσθετα που ανέφερα ποιο πάνω,τα υπόλοιπα 3 ( Το Βόριο,Ασβέστιο και Μαγνήσιο) είναι αυτά που ουδετεροποιούν τα οξέα (διοξείδιο – σουλφουρικό οξύ κτλ) που δημιουργούνται από την καύση της βενζίνης σε συνδιασμό με το οξυγόνο και μια μικρή ποσότητα λαδιού που καίγεται με σκοπό να μην διαβρώνουν τα μεταλλικά και ελαστικά μέρη (τσιμούχες-φλάτζες) του κινητήρα μας.
Tα τελευταίας γεννιάς λιπαντικά έχουν API: SJ το οποίο σημαίνει οτι περιέχουν αντιτριβικά Φωσφόρου και Ψευδαργύρου (ZDDP) αλλά προσέξτε κάτι εδώ!
Ναι μεν είναι ότι καλύτερο εχει να επιδείξει η τεχνολογία των λιπαντικών εως τώρα,όμως απ την άλλη αυτά τα λάδια ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούνται στις μοτοσυκλέτες.Αυτά τα λάδια προορίζονται για αυτοκίνητα τα οποία ‘εχουν ξηρ’ο συμπλέκτη ή ακόμα και για κάποιες μοτοσυκλέτες όπως η δική μου και γενικά όλες οι BMW (εκτός της σειράς F) ή τα Guzzi κτλ.

Αν κοιτάξει κάποιος λοιπόν τα API των καθαρά μοτοσυκλετιστικών λαδιών,δεν θα δει σε καμμία μάρκα και μοντέλο λιπαντικού τον κωδικό SJ ή ακόμα και τον παλιότερο SH,αλλά μόνο SG (ή ακόμα παλιότερο)που θεωρείται ο ποιο εξελιγμένος τύπος λαδιού που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια μοτοσυκλέτα με δίσκους που δουλεύουν μέσα σε λάδι ο οποίος μάλιστα είχε προδιαγραφές του 1993 παρακαλώ κι εκεί έμεινε!!!Ενώ οι προδιαγραφές SJ είναι κι αυτές αρκετά παλιές και είναι του 1996!!!
Για να επανέλθω στα προηγούμενα ,αυτό συμβαίνει διότι τα αντιτριβικά ZDDP που περιέχουν τα λάδια με API SH και SJ σε πολλές των περιπτώσεων αναγκάζουν τους δίσκους να «πατινάρουν» χωρίς λόγο ακόμα κι αν είναι καινούριοι.(Το πρόβλημα βέβαια διορθώνεται αν αλλαχθεί το λιπαντικό (Μην πανικοβάλεστε αν κάνετε λάθος κάποια φορά )

Με την είσοδο όμως των καταλυτών στα αυτοκινήτα και τις μοτοσυκλέτες που όπως πάνε τα πράγματα κάποια στιγμή θα γίνει στάνταρ και σ αυτές,έρχονται νεα προβλήματα.(Μιλάω μόνο για τις μοτοσυκλέτες με ξηρό συμπλέκτη που μπορούν να χρησιμοποιήσουν λιπαντικά με αντιτριβικά.)και για τα αυτοκίνητα (που έχουμε σχεδόν όλοι μας) .Για τις άλλες μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν λάδια με API SG ή παλιότερο,κανένα πρόβλημα.

Τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν με το αν τα αντιτριβικά πρόσθετα που κάνουν καλό στον κινητήρα μας,κάνουν το ίδιο καλό ή κακό και στον καταλύτη μας.Και η απάντηση είναι «κάνουν κακό».Οχι τα’οσο ο ψευδάργυρος,όσο ο φώσφορος ο οποίος μειώνει δραματικά την ζωή του καταλύτη αν υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες σε κάποιο συγκεκριμένο λάδι κάποιας εταιρίας που θα χρησιμοποιηθεί.Κι αυτό γιατί το λάδι καίγεται και αναγκαστικά περνάει στην εξάτμιση.
Οι νέες προδιαγραφές που θα έρθουν ( οι SK ίσως) μιλάνε για μείωση του ποσοστού φωσφόρου.

Τελικά αξίζει να πληρώνεις εως και τριπλάσιες τιμές παραπάνω για τα ακριβά λιπαντικά σε σχέση με τα φθηνότερα;
Η απάντηση είναι έμμεση και λεει οτι «τα φθηνότερα λάδια προορίζονται για τους κατόχους αυτοκινήτων που δεν μπορεί η αγορά να αντέξει το κόστος των επιπλέον προσθέτων στα λάδια που προορίζονται για την κατά πολύ μικρότερη μερίδα αγοράς των μοτοσυκλετών»
Με λίγα και ποιο απλά λόγια,τα ακριβοτέρα λάδια είναι καλύτερα άπο τα φθηνότερα και αξίζει να τα αγοράζουμε για τις μοτοσυκλέτες μας,αρκεί να αγοράζουμε αυτά που πρέπει και οχι τα ακριβότερα απ όλα μόνο και μόνο επειδή είναι τα ακριβότερα...άρα και τα καλύτερα.

Το είπα και παραπάνω οτι κάθε κινητήρας θέλει το λάδι του.Δέν είναι όλοι οι κινητήρες το ίδιο και δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις.Και θα είναι υπερβολή να βάλεις σε ένα KLR 250 το ακριβότερο μοτοσυκλετιστικό συνθετικό λάδι,νομίζοντας ότι έτσι προστατεύεις καλύτερα τον κινητήρα σου.Σε πολλές των περιπτώσεων αυτό είναι μια εντελώς λάθος επιλογή.
Αν μη τι άλλο,το θέμα λιπαντικά είναι το άλφα και το ώμεγα της σωστής συντηρήσης της



Πηγη:Περιοδικο moto

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ 28-03-2009 23:02

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
Εύγε Μιχάλη,

πολύ καλό ποστ !!!!!!!;)

Arkas 28-03-2009 23:46

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
Φίλε μου, το post είναι πολύ κατατοπιστικό!

vellos 24-04-2009 01:45

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
:sm5::sm5:

SenseiG 24-04-2009 09:20

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
:sm5: Μιχαλη πολυ κατατοπιστικο το θεμα σου:sm8:

arisxios 24-04-2009 14:18

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
Μπράβο Μιχάλη !!!!!!!!!!!

GeorgeP 24-04-2009 14:45

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
Συγνωμη Ρικο46 αλλα εχω ενστασεις σε καποια σημεια μονον!!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)
…………………………………………….
Αν πχ έχεις μια μοτοσυκλέτα σαν το ZX12 , το Hayabusa , ή το XX δεν μπορείς να του βάλεις ενα απλό ορυκτέλαιο και να έχεις απαίτηση να σου προστατέψει τον κινητηρα.Είναι φύσην αδύνατο ενα απλό ορυκτέλαιο να σου προσφέρει την προστασία που χρειάζονται οι κινητήρες αυτών των μοτοσυκλετών με τις επιδόσεις που έχουν,.εκει αναγκαστικά πηγαίνεις στην ανώτερη ποιότητα λιπαντικών που συνήθως είναι τα συνθετικά λάδια και επιλέγεις εφόσον συμβουλευθείς και το μάνουαλ του κατασκευαστή(απαραιτητα)



Παραδόξως όμως το μανουαλ το ΧΧ π.χ συνιστα λαδι απλο ορυκτελαιο APISG κι αλλαγες καθε 12000κμ!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)
Οι πολλοί και διάφοροι κινητήρες είναι η αιτία που υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί τύποι λαδιών στο εμπόριο,αλλιώς τα λάδια θα ήταν σαν τα υγρά φρένων,τα οποία έχουν ΜΙΑ σύσταση ανεξάρτητα από ποια εταιρία βγαίνουν και κρατάει αυτή η σύσταση μέχρι να βγει κάποια καλύτερη.

Όταν λες DOT 4 ...είναι DOT 4 παει και τελειώσε είτε την βγάζει η Bosch είτε η ipone ειτε οποιοσδήποτε άλλος.

Ετσι θα υπήρχε ΕΝΑ είδος λαδιού και αυτό θα χρησιμοποιούσαν ολοι στις μοτοσυκλέτες τους.

σωστο στην πρωτη παραγραφο ‘’λαθος’’ στην δευτερη. Το DOT 4 για τα υγρα φρενων ειναι κι αυτο μια προδιαγραφη όπως οι ΑΡΙ για τα λαδια!!Ετσι οταν γραφει APISG π.χ ειναι APISG ειτε το βγαζει η shell ειτε η aral!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)
.....................................................
Ο Νορβηγός σπάνια θα χρειαστεί ιξώδες μεγαλύτερο του 30 αλλά ο Έλληνας θέλει τουλάχιστον του 50 ως προς τις μέγιστες θερμοκρασίες.
Γι αυτό βλέπουμε πάνω στα μπουκάλια των λιπαντικών τα νούμερα 20-50........15 - 40 ........10- 40 κτλ

Ο πρώτος αριθμός δηλώνει εως ποιες χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να λειτουργήσει σωστά το λάδι χωρίς να παγώσει,και ο δεύτερος αριθμός δηλώνει εως ποιες υψηλές θερμοκρασίες μπορεί το λάδι να προστατεύει τον κινητήρας μας χωρίς να γίνει «νερό»

Εξαρταται απο τον κινητηρα και τις προδιαγραφες του (βλεπε ανοχες) διότι, στο Βαραντερο π.χ το 10/40 ειναι για θερμοκρασιες απο –10 εως πανω απο 40, το ιδιο λαδι 10/40 για το YhundaiAccent ειναι απο –20 εως πανω απο 40!! Αλλο παραδειγμα ειναι οτι στα μοντελα του Βαραντερο απο το 1999-2006 υπαρχει μια ευρεια γκαμα λαδιων που μπορει να χρησιμοποιηθουν με ιξωδες απο 0-30 εως και 20-50 αναλογα της εξωτερικης θερμοκρασίας! Στα μοντέλα απο το 2007 και μετα το εργοστασιο συνιστα αυστηρως 10/30(!!??) και 10/40 για ολα τα κλιματα! Ετσι κοιτωντας τα δυο βιβλια του κατασκευαστη που αφορουν το λυσιμο δεσιμο κ.α εργασιες στον κινητηρα παρατηρω οτι οι ανοχες σε καποια σημεια (κουζινετα π.χ) ειναι διαφορετικες απο το ενα μοντελο στο άλλο!!!!

Από κει και πέρα σημαντικό ρόλο παίζουν τα διάφορα πρόσθετα που εχει το κάθε λάδι.Αυτά τα πρόσθετα στα τελευταίας γεννιάς λάδια είναι ο φώσφορος,ο ψευδάργυρος,το βόριο,το ασβέστιο και το μαγνήσιο.

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)

........................................................................................................
.
Tα τελευταίας γεννιάς λιπαντικά έχουν API: SJ το οποίο σημαίνει οτι περιέχουν αντιτριβικά Φωσφόρου και Ψευδαργύρου (ZDDP) αλλά προσέξτε κάτι εδώ!
Ναι μεν είναι ότι καλύτερο εχει να επιδείξει η τεχνολογία των λιπαντικών εως τώρα,όμως απ την άλλη αυτά τα λάδια ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούνται στις μοτοσυκλέτες.Αυτά τα λάδια προορίζονται για αυτοκίνητα τα οποία ‘εχουν ξηρ’ο συμπλέκτη ή ακόμα και για κάποιες μοτοσυκλέτες όπως η δική μου και γενικά όλες οι BMW (εκτός της σειράς F) ή τα Guzzi κτλ.

Αν κοιτάξει κάποιος λοιπόν τα API των καθαρά μοτοσυκλετιστικών λαδιών,δεν θα δει σε καμμία μάρκα και μοντέλο λιπαντικού τον κωδικό SJ ή ακόμα και τον παλιότερο SH,αλλά μόνο SG (ή ακόμα παλιότερο)που θεωρείται ο ποιο εξελιγμένος τύπος λαδιού που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια μοτοσυκλέτα με δίσκους που δουλεύουν μέσα σε λάδι ο οποίος μάλιστα είχε προδιαγραφές του 1993 παρακαλώ κι εκεί έμεινε!!!Ενώ οι προδιαγραφές SJ είναι κι αυτές αρκετά παλιές και είναι

Ο συγγραφεας του αρθρου (μοτο) δεν μας τα λεει ολα διότι, αν δεις εδω http://www.amsoil.com/storefront/mcv.aspx βλέπεις ενα λαδι (συνθετικο δεν εχει σημασια) το οποιο ειναι για μοτοσυκλετες με πρωτη προδιαγραφη κατα ΑΡΙ την SG ωστε να υποδυλωνει οτι απο εκει ξεκιναει η καλυψη κ;ι τελευταια κατα ΑΡΙ την SL/CF η οποια ειναι μεταγενεστερη της SJ. Αυτο υποδηλωνει οτι και η SJ καλυπτεται στο παρον λαδι!!! Αυτο που κανει την διαφορα οσον αφορα τους υγρους συμπλεκτες ειναι η προδιαγραφη JASOMA/MA2 η οποια επιβληθηκε απο τους Ιαπωνες στις εταιρειες πετρελαιοειδων κι αφορα την καταληλοτητα του λαδιου για υγρους συμπλέκτες ανεξαρτητως της ΑΡΙ προδιαγραφης!!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)

Για να επανέλθω στα προηγούμενα ,αυτό συμβαίνει διότι τα αντιτριβικά ZDDP που περιέχουν τα λάδια με APISH και SJ σε πολλές των περιπτώσεων αναγκάζουν τους δίσκους να «πατινάρουν» χωρίς λόγο ακόμα κι αν είναι καινούριοι.(Το πρόβλημα βέβαια διορθώνεται αν αλλαχθεί το λιπαντικό (Μην πανικοβάλεστε αν κάνετε λάθος κάποια φορά )


Εφοσον πληρουν την προδιαγραφη
JASOMA/MA2 δεν υπαρχει κανενα προβλημα!!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)
Με την είσοδο όμως των καταλυτών στα αυτοκινήτα και τις μοτοσυκλέτες που όπως πάνε τα πράγματα κάποια στιγμή θα γίνει στάνταρ και σ αυτές,έρχονται νεα προβλήματα.(Μιλάω μόνο για τις μοτοσυκλέτες με ξηρό συμπλέκτη που μπορούν να χρησιμοποιήσουν λιπαντικά με αντιτριβικά.)και για τα αυτοκίνητα (που έχουμε σχεδόν όλοι μας) .Για τις άλλες μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν λάδια με APISG ή παλιότερο,κανένα πρόβλημα.
Τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν με το αν τα αντιτριβικά πρόσθετα που κάνουν καλό στον κινητήρα μας,κάνουν το ίδιο καλό ή κακό και στον καταλύτη μας.Και η απάντηση είναι «κάνουν κακό».Οχι τα’οσο ο ψευδάργυρος,όσο ο φώσφορος ο οποίος μειώνει δραματικά την ζωή του καταλύτη αν υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες σε κάποιο συγκεκριμένο λάδι κάποιας εταιρίας που θα χρησιμοποιηθεί.Κι αυτό γιατί το λάδι καίγεται και αναγκαστικά περνάει στην εξάτμιση.
Οι νέες προδιαγραφές που θα έρθουν ( οι SK ίσως) μιλάνε για μείωση του ποσοστού φωσφόρου.

Η χοντα σε ολα τα μοντελα της λεει SGorhigher το οποιο καταλαβαινεις τι σημαινει!! Το μυστικο ειναι η JASOMA/MA2!! Οσο για το προσθετο ZDDP υπαρχει απο πολυ παλια σε μεγάλες ποσοτητες μεσα στα όποια λαδια, η διαφορα ειναι οτι επειδη βλαπτει τους καταλυτες εχει μειωθει κατα πολυ η ποσοτητα του σε ολα τα λαδια τα τελευταια 20 χρόνια!!
Η SK εχει ξεπεραστει (υπηρξε για πολυ μικρο χρονικο διαστημα) απο την SL/CF η οποια πληροι αυτο που λεω/λες ‘’ελαχιστες ποσοτητες φοσφορου (ZDDP).

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από riko46 ( 20795)
Τελικά αξίζει να πληρώνεις εως και τριπλάσιες τιμές παραπάνω για τα ακριβά λιπαντικά σε σχέση με τα φθηνότερα;
................................................................................................................................................................................................................................
Αν μη τι άλλο,το θέμα λιπαντικά είναι το άλφα και το ώμεγα της σωστής συντηρήσης της



Πηγη:Περιοδικο
moto

Ναι θα συμφωνησω εδω με τον συγραφεα και θα προσθεσω οτι ειναι κριμα να αγοραζεις λαδια απο το εξουσιοδοτημενο ενω μπορεις να τα βρεις γαι την GSπχ εδω http://www.trade-wind.gr/index.php?o...mid=57&lang=el με 4,75ε το λιτρο!!!
Eγω πριν 10 χρονια που τον εμαθα ψωνιζω τα λαδια μου απο εκει με –30% απο οποιοδηποτε συνεργείο!!!!

Arkas 25-04-2009 01:36

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
:sm8:

leonidas 24-05-2009 04:33

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
Ευχαριστούμε Μιχάλη!!!
Για άλλη μια φορά μας δίνεις τα "φώτα" σου ;);)

gs1150 24-05-2009 05:45

Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
 
:sm8:


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 00:02.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!