View Single Post
  #31  
Παλιό 28-01-2010, 13:16
gemara Ο/Η gemara βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Γλυφάδα
Μoto: [Piaggio Vespa P150X] [R26 '56] [R51/3 '54] [R60/2 '66] [R69S '61] [R1200GS]
Μηνύματα: 5,006
Προεπιλογή Απάντηση: Απώλεια μπροστινού φρένου.

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από gemara Εμφάνιση μηνυμάτων
...

Ήταν εμφανές ότι είχε μπει ανάμεσα στα τακάκια και στον δίσκο. Λογικό να μην υπήρχε τριβή στα δεξιά τακάκια. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί τα αριστερά τακάκια δεν φρέναραν ΚΑΘΟΛΟΥ και γιατί η μανέτα τραβήχτηκε ΟΛΗ;;;

...
Μια ενημέρωση που οφείλω να σας δώσω.

Τα τακάκια ανοίχτηκαν, όλα τα υπολείμματα της σακούλας αφαιρέθηκαν, το σύστημα επιθεωρήθηκε, καθαρίστηκε, τα φρένα λειτουργούν 100% και δεν υπήρξε κανένα άλλο πρόβλημα.

Με λίγο διάβασμα, και επανάληψη Φυσικής Λυκείου , η εξήγηση είναι απλή και στηρίζεται στον τρίτο νόμο του Νεύτωνα, δράση=αντίδραση.

Και με τη σακούλα ανάμεσα στα τακάκια, υπήρχε και παρα-υπήρχε τριβή, κακώς το έγραψα πιο πάνω, αλλά δεν ήταν αυτό το θέμα. Το θέμα ήταν γιατί η μανέτα δεν έβρισκε καθόλου αντίσταση (=αντίδραση) και τραβήχτηκε όλη.


Στο 33'' το πολύ απλό βιντεάκι του Αμερικάνου μας λέει ότι το υδραυλικό σύστημα χρησιμοποιείται επειδή διανέμει την ίδια πίεση σε όλους τους τροχούς=δίσκους.

Χωρίς σακούλα ανάμεσα στα τακάκια έχουμε 2 ασυμπίεστες επιφάνειες, σε μηδενική απόσταση η μια από την άλλη, που πιέζονται μεταξύ τους, οπότε και η δράση που ασκεί η μια στην άλλη είναι πολύ μεγάλη, αναγκάζοντας λόγω της πολύ μεγάλης δύναμης της τριβής να σταματήσει να γυρνάει ο δίσκος.

Έχοντας μία σακούλα ανάμεσα, η οποία παρ' όλο που συμπιέστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό, εξακολουθούσε να είναι "μαλακή" και να μην μπορεί να μεταφέρει μεγάλη πίεση μέσω των τακακίων στο δίσκο, άρα και ικανή τριβή για να τον σταματήσει.

Επίσης η σακούλα αφού σφηνώθηκε ανάμεσα, "έδιωξε" το τακάκι σε μεγαλύτερη απόσταση από τον δίσκο από αυτή που έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής για να δουλεύει. Μπορεί η απόσταση αυτή να ήταν ελάχιστη, αλλά όπως θα δούμε παρακάτω για τη μανέτα ήταν τεράστια.

Το άλλο το "καημένο" τακάκι που ήταν "τίμιο" και δεν είχε σακούλα ανάμεσά του, όντας σε κοινό υδραυλικό δίκτυο με το άτιμο τακάκι, αναγκαζόταν να δουλέψει στην ίδια (χαμηλή) πίεση κι αυτό, η οποία δεν ήταν αρκετή (προφανώς) για να μπλοκάρει το δίσκο.

Το έμβολο κάτω από τη μανέτα είχε "σπρωχτεί" και αυτό πιο πίσω, κατ' αντιστοιχία όσο είχε πάει και το τακάκι πίσω, κάτι που μεταφράζεται όμως σε πολύ μεγάλη απόσταση για τη μανέτα και έτσι η "καημένη" τερμάτισε...

Το φαινόμενο το διαπιστώνετε όλοι σας όταν αλλάζετε τακάκια και πρέπει να πατήσετε μερικές φορές μετά τη μανέτα για να σπρώξει τα έμβολα μπροστά, αφού τα κάνατε λίγο πίσω για να μπουν τα καινούργια και να ανοίξει η απόσταση για να περάσει άνετα ο δίσκος ανάμεσα.

Συμπέρασμα: Μην οδηγείτε με σακούλες ανάμεσα στα τακάκια σας!
Reply With Quote