|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ
Αυτός ο οδηγός συντάχθηκε λαμβάνοντας υπόψιν του ανάλογες εμπειρίες από τα λάθη του παρελθόντος σε ομαδική οδήγηση
Να θυμάστε ότι είναι οδηγός και όχι βιβλίο κανόνων Να θυμάστε ότι πρέπει να δίνεται χώρο γύρω σας κατά τη διάρκεια της οδήγησης με μηχανή. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν σας προσέχουν και υπάρχει νεκρό οπτικό σημείο 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ! Η πρόθεση του οδηγού ομαδικής οδήγησης είναι να δώσει εκείνες τις πληροφορίες στο καθένα ώστε η ομαδική οδήγηση να είναι ασφαλής. Παρακαλώ κρατείστε στο μυαλό σας ότι αυτός ο οδηγός δεν έχει πρόθεση να περιορίσει την ελευθερία σας, αλλά αντιθέτως να βοηθήσει ώστε κατά την ομαδική οδήγηση θα επιστρέψουμε όλοι ασφαλείς Είναι ένας βασικός οδηγός για τις περισσότερες καταστάσεις και δεν μπορεί να περιλάβει κάθε περίπτωση. Ο καθένας οφείλει να τον διαβάσει, να τον κατανοήσει και να εφαρμόσει τις οδηγίες με την καλύτερη σύνεση Για την ασφάλειά σας, πάντα οδηγείται σύμφωνα με τις ικανότητες σας και της μοτοσικλέτας σας Καθώς διαβάζεται καλό είναι να τα επαναλαμβάνεται για έμφαση. 2. ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: a. Θα παρατηρούμε πάντα τα αντικείμενα και λωρίδες για το λόγο ότι εγγυόμαστε την ασφάλεια και καλοπέραση του κάθε ατόμου της ομάδας, και οποιοδήποτε άλλου οδηγού ή πεζού b. Θα ακολουθούμε τις οδηγίες του Αρχηγού της ομάδας σε όλες τις συνθήκες, μέχρι αυτές να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια μας και οποιοδήποτε άλλου οδηγού ή πεζού. c. Θα διατηρούμε τις μοτοσικλέτες μας σε ασφαλής συνθήκες οδήγησης. d. Θα οδηγούμε πάντα με τα φώτα αναμμένα. e. Θα οδηγούμε πάντα με διάθεση ασφάλειας. Η ασφάλεια των ατόμων που δεν είναι μέρος της ομάδας είναι το πιο σημαντικό. f. Πάντα φοράμε κράνος g. Ποτέ δεν οδηγάμε υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, τα οποία μειώνουν την ικανότητα οδήγησης. Έχετε πάντα σωστή κρίση. 3. ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΩΡΑ: a. Ώρα συνάντησης, μέρος, ώρα αναχώρησης και το πρόγραμμα εκδρομής θα ανακοινώνονται μέσω: email ?, , mobile ?, τηλέφωνο ?, και στο site του club. b. Η ενημέρωση των μελών οδηγών θα πρέπει να γίνεται πριν την αναχώρηση, ώστε να γίνει προγραμματισμός ανεφοδιασμού και στάσεων, πληροφορώντας το group για το προτεινόμενο δρομολόγιο, εξασφαλίζοντας άλλες σχετικές πληροφορίες και υπενθύμισης των οδηγιών ομαδικής οδήγησης περιλαμβάνοντας σχηματισμό και διαδικασίες c. Οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν οτιδήποτε δυνατόν να φθάσουν έγκαιρα στην ώρα συνάντησης και να είναι πλήρως προετοιμασμένοι, όπως και τα ντεπόζιτά τους πλήρως γεμάτα. 4. ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ: a. Ο σχηματισμός, κάτω από καλές συνθήκες του δρόμου, της κυκλοφορίας και του καιρού, θα είναι διπλή γραμμή, εναλλάσσοντας, σε μία λωρίδα. Το ενδιάμεσο κενό δεν θα είναι λιγότερο από 1 sec μεταξύ των εναλλασσομένων οδηγών, το οποίο αυτομάτως γίνεται 2 sec μεταξύ εσένα και αυτού ο οποίος βρίσκεται ακριβώς μπροστά σου. b. Ο Αρχηγός βρίσκεται κεφαλή της ομάδας, και τυπικά οδηγεί αριστερά από το κέντρο της λωρίδας. Η σκούπα (οπισθοφυλακή) οδηγεί στα δεξιά του c. Νέα μέλη, επισκέπτες και οποιοσδήποτε οδηγός με μικρή εμπειρία σε ομαδική οδήγηση θα τοποθετούνται μπροστά, ακριβώς πίσω από τον Αρχηγό. d. Κάθε οδηγός θα διατηρεί τη θέση του μέχρι τον προορισμό. Αυτό επιτρέπει σε κάθε οδηγό να εξοικειώνεται με τον τρόπο οδήγησης και συνήθειες του πλησίον του, και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους νέους ή άπειρους οδηγούς. e. Κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες ο Αρχηγός θα ειδοποιήσει την ομάδα να αναπτυχθεί σε μια γραμμή σχηματισμού. Το σημάδι είναι το αριστερό χέρι όρθιο πάνω από το κεφάλι με ένα δάκτυλο τεντωμένο. Μένετε πίσω σε μια ασφαλή απόσταση από τον προπορευόμενο όχημα και κινείστε σε μια γραμμή. (ο ένας πίσω από τον άλλο). f. Ίσως είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν μικρότερες ομάδες για σιγουριά στις γύρω συνθήκες ή τοπικές διατάξεις. Στη περίπτωση αυτή θα πρέπει να υπάρξει προσωρινός Αρχηγός να οδηγήσει και σκούπα (οπισθοφυλακή) για το δεύτερο group. g. Αυτό σημαίνει ο τελευταίος οδηγός κάθε ομάδας γίνεται σκούπα. Εάν δεν είναι δυνατόν να είναι ένας άλλος έμπειρος Αρχηγός ή σκούπα. Αν δεν υπάρχει τότε ο οδηγός θα πρέπει να δίνει οδηγίες με υπευθυνότητα απέναντι στην κατάσταση που λαμβάνει χώρα. 5. ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ: a. Ο Αρχηγός θα προσπαθήσει να καθορίσει και να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα, σύμφωνα με την ικανότητα του λιγότερου έμπειρου οδηγού, τις τριγύρω συνθήκες, τα όρια ταχύτητας και τα της ασφαλής οδήγησης. Θα πρέπει να καθορίσει, πριν οδηγήσει, τις ικανότητες των οδηγών και μηχανών και φυσικά πριν την αναχώρηση. Ο Αρχηγός ελέγχει συνεχώς τον σχηματισμό ένα είναι σωστός. b. Ο Αρχηγός ίσως επιλέξει να χωρίσει την ομάδα των αρχαρίων σε δικιά τους σύμφωνα με αναμενόμενες ή πραγματικές συνθήκες, τοποθετώντας έμπειρο Αρχηγό και σκούπα για αυτούς. c. Όλοι οι οδηγοί προσπαθούν να διατηρήσουν την ίδια ταχύτητα, ώστε να μειώσουν την ενέργεια αντικανονικής ταχύτητας των οδηγών στο πίσω μέρος της ομάδας d. Όλοι οι οδηγοί θα διατηρούν ασφαλή απόσταση και θέση μεταξύ αυτών και του ακριβώς μπροστά τους, ώστε να παρακολουθούν τον δρόμο, την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες. 5A. Ελάχιστη ασφαλής απόσταση: 1. Στην ομαδική οδήγηση ασφαλής απόσταση είναι 2 δευτερόλεπτα από τον ακριβώς μπροστά σου, δηλαδή από τον μπροστά δεξιά ή αριστερά σου ένα δευτερόλεπτο. Όμως για πορεία μιας γραμμής πάλι 2 δευτερόλεπτα από τον μπροστά σου. Οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι δημιουργώντας μεγάλα διαστήματα στο σχηματισμό, τα αυτοκίνητα ίσως εισέλθουν και διασπάσουν τον σχηματισμό, αιτία για επικίνδυνες καταστάσεις. Άλλωστε με μεγάλο κενό ο αρχηγός δεν μπορεί να ελέγξει τον σχηματισμό (πρόβλημα). 2. 2 δευτερόλεπτα απόσταση είναι μέσος όρος για highway. Η απόσταση καθορίζεται από την ταχύτητα και τις συνθήκες του δρόμου. Η απόσταση καλό είναι να καθορίζεται πριν την εκκίνηση ταξιδιού. Μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερη απόσταση. Επίσης δεν θα θέλαμε μεγάλα κενά ώστε να επιτρέπουμε την είσοδο στο σχηματισμό οποιουδήποτε άλλου οδηγού εκτός της ομάδας, για ευνόητους λόγους. 3. Με σεβασμό στα οχήματα μπροστά από την ομάδα, η ασφαλής απόσταση -ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΩΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΑ 3- μεταξύ του Αρχηγού και οτιδήποτε κινείται εμπρός αυτού. Δημιουργούμε απόσταση προσαρμοζόμενοι αναλόγως. NOTE: Είναι σημαντικό να έχετε στο μυαλό ότι 2 sec κενό είναι η ελάχιστη προϋπόθεση ασφαλής αντίδρασης σε ενδεχόμενη επικίνδυνοι συνθήκη, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ. 2 δευτερόλεπτα απόσταση στην ίδια γραμμή 1 δευτερόλεπτο απόσταση μεταξύ εναλλασσόμενου, είναι γενικός κανόνας για να αποφύγουμε απρόβλεπτα. 5B. Η ασφαλής θέση οδήγησης είναι δεξιά και αριστερά του κέντρου της λωρίδας. Προστατεύει από λάδια στο κέντρο του δρόμου. 6. ΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: a. Ο Αρχηγός θα επιχειρήσει να οδηγήσει την ομάδα σε μια γραμμή στη λωρίδα όταν: 1. Η κυκλοφοριακή ροή εξαρτάται από την ταχύτητα της ομάδας (αλλάζουμε μόνο όταν τα προπορευόμενα αμάξια είναι με μικρότερη ταχύτητα ή για να αποφύγουμε επικίνδυνες συνθήκες), ή να αποφύγουμε γρήγορο μπλοκάρισμα. 2. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με 2 γραμμές για κάθε κατεύθυνση, η ομάδα ταξιδεύει συνήθως στη 2η λωρίδα αργής κυκλοφορίας, επιτρέποντας γρηγορότερα οχήματα να περνούν από αριστερά, εκτός εάν προσπερνούν στα δεξιά οχήματα με πιο αργή ταχύτητα. 3. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με 2 ή 3 γραμμές για κάθε κατεύθυνση, η ομάδα συνήθως κυκλοφορεί στη μεσαία λωρίδα 2η αφήνοντας τη δεξιά για οχήματα που θέλουν εισέλθουν στο δρόμο και την αριστερή για προσπεράσεις. Οι λωρίδες μετριούνται από αριστερά προς δεξιά. Οι αριστερή δηλώνεται ως ταχείας κυκλοφορίας ή προσπέρασης και είναι 1η. Οι υπόλοιπες μετρούνται 2 κλπ. μέχρι τη δεξιά ως λωρίδα αργής κυκλοφορίας. 7. ΛΩΡΙΔΕΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ: a. Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με πολλές λωρίδες, ο σχηματισμός 2 γραμμών εναλλάξ συνήθως θα διατηρηθεί. b. Ο Αρχηγός θα κρατήσει την πορεία του και θα κάνει σήμα για τυχόν αλλαγή πορείας. c. Όλοι οι οδηγοί θα κρατήσουν τη θέση τους και θα μεταφέρουν το σήμα στους πίσω. d. Η σκούπα (οπισθοφυλακή) θα αλλάξει θα αλλάξει λωρίδα στην πρώτη ασφαλή ευκαιρία, προστατεύοντας την λωρίδα της ομάδας, επιτρέποντας στον Αρχηγό να δει ότι η λωρίδα είναι καθαρή και ασφαλής. Ο Αρχηγός θα ενημερωθεί την αλλαγή λωρίδας της σκούπας από τους καθρέπτες του. Με γύρισμα της κεφαλής σιγουρεύει ότι δεν κυκλοφορούν οχήματα πλάι στο σχηματισμό. e. Ο σχηματισμός θα αλλάξει λωρίδα ακολουθώντας τον Αρχηγό μεθοδευμένα. Ο Αρχηγός θα κάνει σήμα ξεκάθαρο με το χέρι, δείχνοντας στο σχηματισμό ότι αλλάζει λωρίδα και ακολουθούν όλοι από τον δεύτερο στην ομάδα μέχρι τον τελευταίο. ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΕΚΤΟΣ της ΣΚΟΥΠΑΣδεν αλλάζει λωρίδα πριν τον Αρχηγό.ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΙπριν ξεκινήσει αλλαγή λωρίδας, και διατηρεί ασφαλή οδήγηση. Όταν μερικές φορές υπάρχει μικρή κυκλοφορία στο δρόμο, ο Αρχηγός πρέπει να ειδοποιήσει για αλλαγή λωρίδας και κάνει χώρο. (εφόσον ελέγξει βεβαίως ότι όλα είναι ΟΚ όπως αναφέρεται πιο πάνω. a. Υπάρχουν φορές που μπορεί να μην είναι δυνατόν η ομάδα να αλλάξει λωρίδα ως άνωθεν. Όταν αυτή η κατάσταση προκύπτει, ο Αρχηγός θα ειδοποίηση για την αλλαγή, με ένα δάχτυλο τεντωμένο στον αέρα. Αυτό σημαίνει ότι αλλαγή λωρίδας ως ομάδα δεν είναι δυνατή. Τότε ο Αρχηγός θα αλλάξει λωρίδα όταν θα είναι ασφαλές να το κάνει. Κάθε σήμα, έλεγχος με κεφάλι και αλλαγή λωρίδας από μπροστινούς προς πισινούς, ως άτομα, όταν είναι ασφαλή θα πράξουν έτσι. Θα μπορούσε η ομάδα να αναπτυχθεί χωριστά, και ξαναενώνονται ως ομάδα όταν είναι δυνατόν από ασφάλεια. b. Σε 2 λωρίδες δρόμο με 2 κατευθύνσεις (λωρίδα και κατεύθυνση), σχηματισμός 1ας γραμμής θα μπορούσε να εφαρμοσθεί όταν γίνεται προσπέραση. Ο Αρχηγός θα πρέπει να διατηρεί σταθερή ταχύτητα μετά την προσπέραση επιτρέποντας στους οδηγούς να ξαναμπούν σε σχηματισμό μπροστά από τα προσπερασμένα οχήματα c. Αν για οποιοδήποτε λόγο χωρίσουν, ενώνονται ξανά με ασφάλεια στο σχηματισμό, επιστρέφοντας στην αρχική τους θέση. Μην αισθανθείτε ότι πρέπει να διαλύσετε το σύμπαν με υπερβολική ταχύτητα για να προλάβετε τους προπορευόμενους. Ο Αρχηγός θα είναι ενήμερος και ρυθμίζει ανάλογα με τη κατάσταση που επικρατεί μπροστά του. Βεβαιώσου ότι ο δρόμος είναι ανοικτός, και πάντα ελέγχεται με το κεφάλι πάντα πριν από οποιαδήποτε αλλαγή πορείας. Ο Αρχηγός, ο καθρέπτης σου, ή τι είδες 1 sec πριν δεν υποκαθιστούν τα μάτια σου και τη καλή σου κρίση και αίσθηση. Να θυμάσαιΕΣΥ και ΜΟΝΟ ΕΣΥ, είσαι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΟΥ. 8. ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ, ΦΑΓΗΤΟ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΑ: a. Αν χρειασθούν όλα αυτά καλό είναι να γίνει συνεννόηση εκ των προτέρων. b. Εκτροπή από το πρόγραμμα με καθυστερήσεις μπορεί να εγκυμονεί αλλαγές καιρού, συμφόρηση κυκλοφοριακή και περίεργες καταστάσεις ( βενζίνη, κούραση, κλπ.). c. Για βενζίνη ή ξεκούραση το όριο στάσεων θα πρέπει να είναι 10-15 λεπτά, εξαρτώμενο από το μέγεθος της ομάδας. Θυμηθείτε ότι ο τελευταίος οδηγός καθυστερεί περισσότερο, συνεπώς λιγότερο χρόνο ξεκούρασης. d. Για τα διόδια μπορεί ο Αρχηγός ή κάποιος (ή 2 οδηγοί) να πληρώσει και να συλλέξει τα χρήματα είτε πριν είτε μετά. NOTE: Να θυμάστε να αποφεύγεται το κέντρο της λωρίδας πλησίον των διοδίων, συνήθως γλιστρά. |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|
Σχετικά Θέματα | ||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
'ΚΑΝΟΝΕΣ'' ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ... | riko46 | Μου τη δίνει που ..... | 16 | 12-07-2009 15:51 |
ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΜΟΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ!!!! | riko46 | Απαραίτητα έγγραφα | 11 | 09-07-2009 11:00 |
ΝΕΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ | KostasGS | Απαραίτητα έγγραφα | 27 | 01-06-2009 21:19 |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ | riko46 | Γενικά - Μοτοσυκλέτα | 6 | 07-03-2009 21:24 |