GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 15-11-2009, 17:23
soter3gm Ο/Η soter3gm βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Αιγάλεω R1100 RT
Μoto: R1100RT
Μηνύματα: 1,040
Προεπιλογή Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων
R850-1100-1150 1200 R RS RT GS

Μέσα στης εργασίες συντήρησης έχουμε μια πολύ σοβαρή δουλειά να κάνουμε
Αυτή είναι η ρύθμιση των βαλβίδων.
Χωρίς την εργασία αυτή η μοτοσυκλέτα μας δεν θα έχει τη δύναμη που χρειάζεται
Και θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
Εδώ θα προσπαθήσω με έναν απλό τρόπο μέσα από της φωτογραφίες να σας εξηγήσω βήμα προς βήμα πώς να κάνετε αυτή την εργασία
Προσοχή αν δεν ήσαστε «έτοιμος» να κάνετε αυτή την εργασία μην το επιχειρήσετε περισσότερη βλάβη θα κάνετε παρά καλό
Στα RSRT αν βγάλετε τα πλαστικά η εργασία είναι πανομοιότυπη με τα R- GS


Ρύθμιση Βαλβίδων
Αφαιρέστε το πλαστικό κάλυμμα της γεννήτριας
1 Να θυμάστε με κρύα μηχανή
2 Βάλτε Τη μηχανή στο κεντρικό σταντ
3 βάλτε νεκρά
4 αφαιρέστε τα πλαστικά προστατευτικά καλύμματα των καπακιών (αν έχετε)


5 αφαιρέστε τα πλαστικά καλύμματα που καλύπτουν τα καλώδια των μπουζί
6 αφαιρέστε τα καλώδια των μπουζί με το ειδικό πλαστικό εργαλείο που έχετε στα εργαλεία της μηχανής




7 πριν βγάλετε τα μπουζί καθαρίστε με πεπιεσμένο αέρα την περιοχή που συχνά κρατάει βρομιά και μπορεί να πέσει μέσα στον κύλινδρο αφαιρώντας τα μπουζί

Σημείωση Αν δεν έχετε κομπρεσέρ πεπιεσμένου αέρα χρησιμοποιήστε σπρέι αέρα η το μίνι κομπρεσέρ για την επισκευή των ελαστικών
8 επαναλάβετε όταν γυρίσετε τα μπουζί μερικές βόλτες
9 αφαιρέστε τα μπουζί με ένα βαθύ και λεπτό μπουζόκλειδο

ΠΡΟΣΟΧΗ είναι πολύ εύκολο να κολλήσει το μπουζόκλειδο μέσα στην τρύπα. Αν το μπουζόκλειδο δεν φτάνει μέχρι το τέλος της διαδρομής εύκολα . μην το χρησιμοποιήσετε, χρησιμοποιήστε το μπουζόκλειδο από τα εργαλεία της μηχανής


Ήλεκτροσυγκόλλησα ένα παξιμάδι στην άκρη του μουζόκλειδου της BMW για να μπορώ να το χρησιμοποιώ με το ροπόκλειδο όταν τοποθετώ τα μπουζί

10 Τοποθετήστε μια λεκάνη για να συλλέξετε τα λάδια από τα καπάκια της κεφαλής
11 ξεβιδώστε της βίδες από τα καπάκια σταυρωτά χρησιμοποιώντας 6mm tork και καστάνια


Σημείωση Ξεβιδώστε της βίδες από τα καπάκια μέχρι ενός σημείου, να μείνουν πάνω στο καπάκι μην τις βγάλετε εντελώς

Σημείωση 2 Τα καπάκια μπορεί να κολλήσουν λίγο πάνω στης κεφαλές ξεκολλήστε τα χρησιμοποιώντας τη παλάμη σας η μια ματσόλα και ένα πανί



Σημείωση 3 Προσέξτε μην αποσπάσετε το μαύρο στρογγυλό σινεμπλόκ που είναι στη βάση του καπακιού (όχι σε μερικά R1100)
12 Αφαιρέστε με ένα λεπτό και μακρύ κατσαβίδι τη μαύρη τάπα χρονισμού που είναι πάνω και πίσω από το δεξιό σώμα του ψεκασμού
13 Στρέψτε δεξιόστροφα με ένα 16mm κλειδί την κάτω τροχαλία της γεννήτριας
14 Τοποθετήστε ένα μακρύ κατσαβίδι στη τρύπα από το δεξιό μπουζί για όσο θα γυρνάτε τον κινητήρα

Last edited by soter3gm; 15-11-2009 at 17:27.
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 15-11-2009, 17:25
soter3gm Ο/Η soter3gm βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Αιγάλεω R1100 RT
Μoto: R1100RT
Μηνύματα: 1,040
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

15, Όταν το κατσαβίδι κοντεύει να βγει έξω όλο από την τρύπα από του μπουζί κοιτάξτε με ένα φακό στην τρύπα χρονισμού και προσέξτε να δείτε τα σημάδια S-OT ( σε μερικά 1100 το σημάδι είναι Z-S-OT)

16, κεντράρετε το σημάδι στην τρύπα χρονισμού

Σημείωση Επίσης στο ΟΤ ένα βελάκι από το γρανάζι του δεξιού εκκεντροφόρου θα «δείχνει» προς τα έξω

17 Κουνήστε τα κοκοράκια από τις βαλβίδες θα πρέπει να έχουν λίγο κενό ενώ από τον άλλο κύλινδρο θα πρέπει να είναι σφικτές
18 Θα ρυθμίσετε τις βαλβίδες σας με τα εξής διάκενα

Διάκενα βαλβίδων Εισαγωγής (.15 mm) εξαγωγής (.30mm)

Οι βαλβίδες εισαγωγής είναι προς την πίσω πλευρά της κεφαλής κοντά στους ψεκασμούς οι βαλβίδες εξαγωγής είναι στην μπροστινή πλευρά της κεφαλής κοντά στην εξάτμιση

19 Ρυθμίστε της βαλβίδες με ένα 10mm κλειδί και ένα 3mm Άλεν ακριβός όπως στης οδηγίες που ακολουθούν
Σημείωση-
Κάθε εισαγωγή και εξαγωγή έχει δύο βαλβίδες που ρυθμίζονται από ένα κοκοράκι . Η σωστή ρύθμιση είναι και με δύο φίλλερ, ένα σε κάθε κοκοράκι συγχρόνως για να μην ξε-ρυθμίζονται (το ένα φίλλερ είναι για τη ρύθμιση της μιας βαλβίδας και το άλλο είναι σαν αποστάτης της δεύτερης βαλβίδας αυτό γίνετε για να ρυθμίζονται τα κοκοράκια χωρίς να παίρνει κλίση η «πιανόλα»)
Πολλοί έχουν ρυθμίσει με ένα φίλλερ και αφήνοντας το άλλο φίλλερ στην άκρη ωστόσο είχαν τα ίδια αποτελέσματα Πολύς κόσμος έχει εξαιρετικά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μόνο το ένα φίλλερ προσπερνώντας το 2ο φίλλερ που είναι αποστάτης
Η σωστή διαδικασία σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε τα δύο ίδια φίλλερ ταυτόχρονα – ένα για τη ρύθμιση της βαλβίδας που ρυθμίζετε και το άλλο σαν αποστάτη στην άλλη βαλβίδα αυτό γίνετε για να αποφύγετε να μην πλαγιάσει το κάθε κοκοράκι για όση ώρα το ρυθμίζετε
.

20 Τοποθετήστε το φίλλερ ανάμεσα στη κεφαλή της βαλβίδας και το ρυθμιστή από το κοκοράκι θα πρέπει να είναι σφικτό και να μην περνάει χαλαρά .να είστε σίγουροι πως δεν έχετε το φίλλερ λοξό η βαλμένο στραβά όσο το μετράτε.

Σημείωση –
Μια μέθοδος είναι να σφίξετε τον ρυθμιστή τόσο που να μην τραβιέται το φίλλερ και μετά να ξε-σφίξετε ελαφρός
Σημείωση 2
Μπορείτε να κάνετε τη μέθοδο (μπαίνει-δεν-μπαίνει) δηλαδή ένα 0.20mm φίλλερ δεν θα μπαίνει στο διάκενο της εισαγωγής που είναι 0,15mm εάν είναι ρυθμισμένο σωστά, και ένα 0,40mm φίλλερ δεν θα μπαίνει σε ένα διάκενο 0,30mm που είναι της εξαγωγής
Αργά και σταθερά τραβήξτε το φίλλερ.

21 Αν κάποια βαλβίδα θέλει ρύθμιση χαλαρώστε με ένα 10mm κλειδί το κόντρα παξιμάδι που συγκρατεί το ρυθμιστή από το κοκοράκι με ένα Άλεν 3mm βιδώστε ελαφρώς (8Nm)

ΠΡΟΣΟΧΗ είναι πολύ εύκολο για έναν νέο μηχανικό να σφίξει παραπάνω το ρυθμιστή και να χαλάσει της βόλτες του. Χρησιμοποιήστε μικρότερα σε μέγεθος εργαλεία για να μην έχετε πολύ καλή «λαβή». Χρησιμοποιείστε μικρά ροπόκλειδα για να έχετε πλήρη αίσθηση του «κλικ» σε εργασίες που απαιτούν πολύ μικρή δύναμη σύσφιξης .Είναι επίσης πολύ εύκολο να χαλάσουν οι βόλτες με ένα ροπόκλειδο γιατί πολλά ροπόκλειδα δεν είναι σωστά καλιμπραρισμένα. Επίσης, με ροπόκλειδα μορφής κλικ, είναι πολύ εύκολο να μην αισθανθείτε το κλικ σε χαμηλές ροπές στρέψης και τότε το εργαλείο καταντάει να είναι καταστροφικό, και καταλήγετε να κόβετε τις βόλτες από τη πιανόλα
…….
22 Εφόσον τελειώσατε κάντε διπλό έλεγχο ξανά στα διάκενα
23 Γυρίστε τον κινητήρα 360Ο στο ίδιο σημάδι (ΟΤ) γυρνώντας τη τροχαλία με το 16mm κλειδί όπως στο βήμα 13
24 Ελέγξτε την άλλη πλευρά αν τα κοκοράκια έχουν ελαφριά «κίνηση» θα πρέπει και τα δύο να κινούνται ελαφρός
25 Τώρα ρυθμίστε της βαλβίδες της άλλης πλευράς
26 καθαρίστε τα καπάκια των κεφαλών κοιτάξτε για τυχόν βρομιές και λάδια στης άκρες
27 σκουπίστε τα λάδια από της φλάντζες των καπακιών για να αποφύγετε διαρροές λαδιών. Τοποθετήστε τα καπάκια στη σωστή πλευρά οι τρεις κουκίδες που είναι στην πάνω πλευρά του καπακιού δείχνουν το μέρος του καπακιού.
28 Να είστε σίγουροι ότι τα σημάδια ταιριάζουν στις αντίστοιχες στίξεις του καπακιού.
Να είστε σίγουροι ότι τοποθετήσατε σωστά τη στρογγυλή φλάντζα (προσέξτε τα σημάδια της να αντιστοιχούν στα σημάδια του καπακιού ή της κεφαλής).
29 Τοποθετήστε τη μαύρη λαστιχένια τάπα στη τρύπα χρονισμού

ΠΡΟΣΟΧΗ Είναι πολύ εύκολο να «ρίξετε» την τάπα μέσα στη τρύπα του χρονισμού κάνοντας μια βίαιη κίνηση τοποθετήστε τη απαλά με ένα μίτοτσιμπιδο και ένα πολύ λεπτό κατσαβίδι

Αυτή είναι η εργασία της ρύθμισης των βαλβίδων με απλά λόγια,.

© soter3gm 15/11/2009
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 15-11-2009, 17:32
S.T Ο/Η S.T βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: A
Μηνύματα: 820
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Άψογος:sm5:.
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 15-11-2009, 17:44
S.T Ο/Η S.T βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: A
Μηνύματα: 820
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων


Σωτήρη μέχρι εδώ τα καταφέρνω.Μετά αναλαμβάνεις???
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 15-11-2009, 17:53
ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ's Avatar
ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ Ο/Η ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μoto: R 1200 GS ADV - R 1200 RT - X9 500 EVO - VESPA 200E '86
Μηνύματα: 84,759
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Εύγε Σωτήρη !!!!

Όλα κατατοπιστικά, σαφή

και - το κυριότερο - με απλό τρόπο δοσμένα .....



.
__________________
Ο ανόητος ... ψάχνει τα λάθη των άλλων,
ο έξυπνος ... του εαυτού του,
αλλά ο σοφός ... όλους τους συγχωρεί !!!
Reply With Quote
  #6  
Παλιό 15-11-2009, 18:04
soter3gm Ο/Η soter3gm βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Αιγάλεω R1100 RT
Μoto: R1100RT
Μηνύματα: 1,040
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από S.T Εμφάνιση μηνυμάτων


Σωτήρη μέχρι εδώ τα καταφέρνω.Μετά αναλαμβάνεις???
Όποτε θέλεις
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 15-11-2009, 18:27
Carduelis Ο/Η Carduelis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: Mπραχάμι - Αθήνα
Μoto: Τη "Χιονάτη"
Μηνύματα: 2,286
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Apapapapapapapapapapapapapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!
Απαιχτος!
Ετσι είναι, άμα πιάνουν τα χέρια και το μυαλό παίρνει στροφές εμείς απλά.. χαζεύουμε!
Mπράβο βρε Σωτήρη! ακόμα και άσχετοι σαν εμένα μπαίνουν στο νόημα ακόμα κι αν δεν τολμάω να την αγγίξω στα απόκρυφα!
Για την ώρα απλός "ματάκιας"!
Reply With Quote
  #8  
Παλιό 15-11-2009, 18:28
S.T Ο/Η S.T βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: A
Μηνύματα: 820
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από soter3gm Εμφάνιση μηνυμάτων
Όποτε θέλεις
Τελειώνει η εγγύηση και πρέπει να αρχίζουμε κάποια πράγματα όπως τα παραπάνω που ποστάρισες να τα εμπεδώσουμε καλά και να τα κάνουμε πράξη.Εγώ τους ανθρώπους που ασχολούνται με τα μηχανάκια τους με τον παραπάνω τρόπο τους θαυμάζω
Reply With Quote
  #9  
Παλιό 15-11-2009, 18:49
riko46 Ο/Η riko46 βρίσκεται εκτός σύνδεσης
J. Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: ANΩ ΓΛΥΦΑΔΑ
Μηνύματα: 5,189
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

Μπράβο Σώτο, εχεις μεράκι .........................
Reply With Quote
  #10  
Παλιό 15-11-2009, 19:23
gsmaniac Ο/Η gsmaniac βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2009
Περιοχή: πειραιας
Μoto: GS1200adve - BMW2002 MONT 1973
Μηνύματα: 19,324
Προεπιλογή Απάντηση: Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων

:sm5::sm5::sm5:
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Ρύθμιση καβαλέτων τιμονόπλακας green Τεχνικά θέματα διάφορα 5 23-06-2009 14:34
Ρύθμιση Βαλβίδων ΣΤΟ F650 ???????? ΣΠΥΡΟΣ Τεχνικά θέματα διάφορα 9 23-06-2009 10:31
Ρύθμιση σωμάτων ψεκασμού R1100 soter3gm Τεχνικά θέματα διάφορα 1 24-02-2009 20:46


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 22:51.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!